l

Cégfejlesztés Blog

Új és meglévő munkatársaid kezelése

Szerző: | júl 4, 2023 | Cégfejlesztés, Nyitott | 0 hozzászólás

Új és meglévő munkatársaid kezelése egy magas prioritást kívánó feladat, ha valóban sikeres szeretnél lenni.

Kezdjük az új munkatársakkal: Az új munkatársat nagyon gyorsan el kell kezdeni beilleszteni a csapatodba. 

Minél előbb legyen hasznos tagja a csoportnak, neked is Vezetőként ez az érdeked, hiszen a felvett munkatárs az első három hónapban amíg betanul, nagy valószínűséggel nem termeli ki azt az összeget, amibe a cégnek kerül. (A cél, hogy minél előbb megtegye, de erre azért érdemes felkészülni)

Szinte biztosan nem fogja kitermelni abban az esetben, ha nincs konkretizálva a feladata, ha nincs kijelölt mentora, akkor nem fogja érezni, hogy neki helye van a cégben és várták. 

A beillesztést fel kell építeni, az elvárásokat megbeszélni, az új -de a régebbi- munkatárssal  tudatni kell, hogy vezetőként mit várunk el tőle. Milyen feladatokat, mit kell megtanulnia, mi az a fejlődési ütem, ami kívánatos.

Olvass tovább ez a rész az újakra és a régebbi munkatársakra is vonatkozik.

Mennyire vagy tisztában azzal, hogy 4 alap motivációs szinten működnek a munkatársak?

Mindenki először  a pénzért tesz dolgokat, így szükséges, hogy piacképes legyen a fizetés és időben megkapja a munkatársad, (megbeszéltek szerint) Ez az első. Ha nincs rendben az anyagi, akkor figyelme a “kapnin”  lesz és nem a tennin. Ezért első feladat a pénzmotivációból átirányítani a figyelmet a következő szintre.

A második a személyes nyereség, ezért kell szakmailag és emberileg is a személyiségét fejleszteni. A közösség, a munkatársak közötti tudásátadás, a dicséretek és számonkérések is ide tartoznak. Még önmagára figyel, de kezd kitekinteni és figyelme elkezd kifelé az ügyfelek felé is fordulni.

A harmadik a magától értetődő kötelesség, itt már munkatársad  nem csak önmagáért dolgozik, hanem látja a csapat érdekeit is. A többiek felé is érez felelősséget és természetesen a saját munkáját sem hanyagolja el, a legjobbra törekszik.

A negyedik a hivatástudat. Nem kérdés számára, hogy elvégzi a feladatokat, őszintén jól érzi magát munkakörében, van kihívás számára, elkötelezett társaival a céggel és a cég partnereivel szemben. Szereti amit csinál, szereti a munkáját, örömmel jár be dolgozni, mindegyik szint ami ez alatt van benne van a munkájában.

Ez a négy pont az egyik TITKA és kulcsa annak, hogy a munkatársaidat mennyi időre tudod elkötelezetté tenni. 

Egy év, öt év…. stb, vagy folyamatosan interjúztatsz. Mindig azt mondják a cégvezetők, amikor munkatársat keresünk nekik, hogy olyan kell nekik, aki marad. Ez jó! Nagyon jó!

Csakhogy valaki aki marad, az a vezetésen (IS) MÚLIK nagymértékben.

Hogyan tudsz elkötelezett munkatársakkal dolgozni? Kezd az elején a kiválasztási folyamatnál. Már ott el kell elkezdeni felépíteni a folyamatot. 

De ott vannak a meglévő munkatársaid is, náluk is el kell érni, hogy változzanak a nézőpontjaik. Elismerem, hogy ez a nehezebb feladat, kitartást és részedről türelmet elszántságot követel… és ellenállást a munkatársak részéről.

Ennek is megvan a tudományos oka, de ezt elmondom a vezetői képzésen. 🙂