l

Cégfejlesztés Blog

Miért fontos a munkatársak objektív mérése?

Szerző: | júl 6, 2023 | Cégfejlesztés, Nyitott | 0 hozzászólás

 - Átlagos Olvasási idő: 1:56 -

Bevallom régi vesszőparipám ez a kérdés. Saját negatív tapasztalataim vezettek oda, hogy nem szabad csak az érzelmek és a személyes benyomások alapján döntéseket hozni. A munkatársak vezetése, az egyéni és csoportos elemzések javítása statisztikai elemzés és erre épített motiváció révén tud működni.

A hatékony munkatársi menedzsment kulcsfontosságú, minden szervezet sikere. Ahhoz, hogy a munkatársak a legjobb teljesítményt nyújtsák, elengedhetetlen az objektív mérések alkalmazása. A statisztikai mérések felhasználásával a szervezetek értékes betekintést nyerhetnek az munkatársaik teljesítményébe, termelékenységébe és a lehetséges fejlesztési területekbe.

Ezek az objektív mérések nemcsak világos megértést adnak az egyes munkatársak képességeiről, hanem lehetővé teszik a vezetők számára, hogy célzott stratégiákat alkossanak a motiváció növelésére és a célok elérésére.

A statisztikai mérések használatának egyik fő előnye az egyéni teljesítmény objektív értékelésének képessége. Az olyan adatok elemzésével, mint az értékesítési adatok, a projektek befejezési aránya vagy a vevői elégedettségi értékelés, a vezetők azonosíthatják a legjobban teljesítő alkalmazottakat, valamint azokat, akik nehézségekkel küzdenek. Ez lehetővé teszi, hogy felismerjék és felismerjék a jól teljesítőket, továbbra is támogatást és útmutatást nyújtanak az alulteljesítő egyéneknek.

Nagyon el is lehet rontani a rendszert ami miatt sok munkatársban és vezetőben is kialakult egy erős negatív vélemény az eredmények méréséről, ennek fontosságáról.

Ha régebb óta ismersz, vagy olvasol írásokat tőlem, esetleg hallgatod a podcasteket, akkor találkoztál már a munkatársak 3 alap csoportba foglalásáról. Ez az egyik kulcs. Az első csoport elutasítja a méréseket, de a harmadik csoport boldog és motivált lesz tőle.

Ha cégedben nem tudod bevezetni a méréseket akkor írok neked 3 gyors tippet.

  1. Szűrd ki azokat, akik nagyon ellenállnak a mérésnek. Ők azok akik nem teremtenek értéket neked. Keményen hangzik elsőre de két oka van amiért valaki nem akarja, hogy mérjék. a) Nem érti a miértjét; b) tudja, hogy nem lesz mit mérni…
  2. Nincsenek jól leírva, definiálva a folyamatok. Ha le van, akkor nincs problémád. Válaszd ki a kulcs pontokat és mérd azokat. Ha nincs leírva, akkor a legjobb ha veszel egypár A4-es lapot és elkezded rajzolni. A folyamatokat. Csak egyszerűen mi mi után következik, mi történik egy érdeklődővel, mi történik a vásárlóval, hogyan állítjátok elő a terméketeket. Stb, szerintem nem magyarázom tovább most mert érted mit kell tenned. A lényeg első lépésben ne bonyolítsd agyon, bármi jobb mint ha nincs mérés.
  3. Ne akarj mindent mérni! Az egyik frusztrációt ez okozza a munkatársaknál, de akár a vezetők között is. Igyekezz munkatársaként max 4-7 statisztika az maradni, amik objektívek és nem kerül túl sok időbe az adtok megszerzése.

A mérések és statisztikák ne a fiók mélyére kerüljenek. Előre meghatározott időközönként elemeznek kell őket.

Köszönöm, hogy végigolvastad ezt a cikket!

Vezetőknek szóló képzéseken kapsz ebben a témakörben további információkat.